Eftersnack: Dela din berättelse

“Hur ska de kunna åkalla den som de inte har kommit till tro på? Och hur ska de kunna tro på den som de inte har hört? Och hur ska de kunna höra om ingen predikar?” (Rom 10:14)

 

Frågor för reflektion, samtal och bön


1. I predikan citerade jag en text från nätet där det står att influencers lever för att “genom sitt agerande påverka andra människor gör”
Genom sina liv och berättelser försöker man påverka och influera dig och mig och agerar som “ambassadörer”. Hur mycket av influencers är du och jag som Jesus lärjungar i vår vardag? Är det den egna osäkerheten eller rädslan för vad andra ska säga, som gör att vi inte låter vårt vittnesbörd och berättelse ta plats?

2. Med Guds Andes kraft och hjälp är du och jag sända som vittnen ut i denna värld. Enligt Jesus själv är det vårt uppdrag. Hur kan vi öppna oss och ledas av Anden? Väntar vi på att något speciellt ska hända innan vi delar vår berättelse eller vad ska till för att vi ska få mod att göra det?

3. “Du är den enda Bibel som en del människor någonsin kommer läsa.” Vad tänker du kring det? Vilket är det budskap som andra tar emot när de “läser” ditt liv? Vilken berättelse delar du genom dina val, din prioriteringar, dina ord, din attityd och dina handlingar?

”Gud vill att varje troende ska vara ett vittne för Kristus till dem som inte känner honom”


Billy Graham

Henrik är pastor och föreståndare i Tullbrokyrkan. Han har många passioner i livet och drömmer framför allt om att få hjälpa fler människor in i en personlig relation med Jesus. Han är gift med Charlotta och pappa till Sigrid och Harald.

Dela innehållet

Kontakta oss

Telefon

0346-179 10

Adress

Tullbrokyrkan
Halmstadvägen 5
311 45 Falkenberg